Tiedustelu verkossa
LUETHAN PALVELUN EHDOT HUOLELLISESTI!
Palveluehdot internet-tiedustelulle
Lost & Found Finland hoitaa yritysten ja yhteisöjen tiloihin jääneitä tavaroita eli laitoslöytöjä. Käsittelemme vain tiedustelut, jotka koskevat yhteistyökumppaniemme tiloissa kadonneita tavaroita. Lost & Found Finland ei vastaa internet-lomakkeellamme tehdyistä tiedusteluista, jotka ovat kadonneet tai tuhoutuneet internet-operaattoreiden verkkojen vikojen tai sähköpostivirusten vuoksi.
Säilytyksessä on löytötavaraa viimeisen kolmen kuukauden ajalta. Mikäli tavaran katoamisesta on kauemmin, sitä ei ole enää saatavilla löytötavaratoimistosta. Löytötavarat tulevat meille yleensä 1-6 päivän viiveellä, kuitenkin viimeistään kahden viikon kuluttua tavaran löytymisestä. Joukkoliikenteestä tulee samannäköisiä käsineitä, päähineitä, kaulaliinoja ja sateenvarjoja niin paljon, että niitä tulee tulla tunnistamaan löytötavaratoimistoon. Emme vastaanota internetin kautta kyseisiä tavaroita koskevia tiedusteluja. Poikkeuksena VR:n kaukoliikenteen junaan jääneet, joita voi tiedustella puhelimitse.
Tavarat voi joko noutaa itse toimistostamme tai ne voi tilata postitse. Tavaran säilytyksestä perimme löytötavaralain mukaisen maksun.
Lähetämme ilmoituksen löydöstä postitse asiakkaan antamaan postiosoitteeseen tai sähköpostitse. Ilmoituksessa on eritelty kulut noudettaessa tai postitettaessa. Ilmoituksen mukana on viitepankkisiirto, jolla postituksen voi maksaa. Maksu tulee maksaa ennakkoon, ennen positittamista. Saatuamme suorituksen postitamme löydön asiakkaan antamaan osoitteeseen. Postituksesta peritään postimaksut postin taksan mukaan sekä lähetyskuluina 6-15 euroa lähetyksen koosta ja painosta riippuen.
Asiakaspalvelumme seuraa kahden viikon ajan kadonneen tavaran mahdollista saapumista löytötavaratoimistoomme ja ilmoittaa siitä asiakkaalle, jos tavara löytyy. Mikäli haluat tiedon heti, soita asiakaspalveluumme 0600 41006. Tarkastamme tiedusteluja, kunnes olemme saaneet jo kaksi viikkoa katoamisen jälkeenkin löytyneet tavarat. Tiedustelut ovat siis seurannassa enintään kolme viikkoa.
Matkatoimiston järjestämällä matkalla kadonnut tavara
Matkatoimiston järjestämällä matkalla kadonnutta tavaraa voi tiedustella lähettämällä internet-tiedustelun, soittamalla tai käymällä toimistossamme. Tiedustelun saatuamme olemme yhteydessä matkakohteeseen ja selvitämme, onko tavara löytynyt. Vastaamme asiakkaalle viikon kuluessa tiedustelun saapumisesta. Mikäli tavara löytyy, on se mahdollista saada kuriirikuljetuksella takaisin. Lähetyskustannukset riippuvat paketin koosta, ja siitä mistä maasta tavara noudetaan ja mihin se toimitetaan. Lähetyskulut asiakas maksaa ennakkoon. Mikäli tavara ei löydy lomakohteesta, ilmoitamme siitä asiakkaalle.
Internet-tiedustelu maksaa 4,95 euroa. Maksun voi suorittaa pankin verkkomaksuna tai luottokortilla.
Ilmoitamme sähköpostiisi heti, jos tavara löytyy. Jos et saa ilmoitustamme, tarkista sähköpostin roskapostilaatikko. Emme vastaa vahingoista tai ylimääräisistä kuluista, jotka johtuvat siitä, että lähettämämme sähköposti päätyy vastaanottajan roskapostilaatikkoon tai jää muista lähettäjästä riippumattomista syistä saapumatta vastaanottajalle.
Mikäli maksu ei onnistu, saattaa syynä olla liian tiukka palomuuriasetus. Lost & Found Finland ei vastaa internet-verkon tai muiden teknisten häiriöiden vuoksi epäonnistuneista tiedusteluista, eikä niiden vuoksi mahdollisesti palautumatta jääneistä tavaroista.
Matkapuhelimista pyydämme tiedustelussa ilmoittamaan sarjanumeron (IMEI) sekä operaattorin.
Maksupalveluntarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.